Eén aanspreekpunt, wel zo handig

Home » Eén aanspreekpunt, wel zo handig

Regelgeving en ondernemen zijn twee zaken die zich niet altijd optimaal laten samenvoegen en vaak hoor je ondernemers klagen over te veel regels en bureaucratie. Ze hebben ambitieuze plannen en willen die het liefst zo snel en voordelig mogelijk realiseren.

Om te voorkomen dat ondernemers te veel tijd en geld kwijt zijn aan papierwerk en procedures kent de gemeente Duiven het Bedrijven Contact Bureau (BCB). Het centrale aanspreekpunt voor ondernemers die er met al hun vragen voor de gemeente terecht kunnen. Binnen het BCB wordt goed geluisterd en gekeken naar het probleem en vervolgens gericht gezocht naar de meest efficiënte en effectieve oplossingsrichting. Voor complexe vragen of uitgebreide procedures kan door het BCB een beroep gedaan worden op de specialisten binnen de gemeente, verzorgt het bureau de coördinatie en bewaakt de procesgang.

Omdat het BCB contact heeft met veel ondernemers in de gemeente Duiven, kan het bureau ook contacten leggen tussen ondernemers en kijken of in onderlinge samenhang betere oplossingen voor alle partijen bereikt kunnen worden.

De ervaring leert dat tijdig en goed overleg veel onduidelijkheid en problemen kan voorkomen en dat de samenwerking tussen ondernemers en gemeente kan leiden tot aanzienlijke besparingen van tijd en geld.

Patrick Sessink
Bedrijfscontactfunctionaris

DUIVEN_0666_web

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten